Блог клуба - Христианское искусство

 ФЕНИКС   На связи с единомышленниками           

 Поддержка проекта 

Авторизуйтесь с помощью соцсетей и служб

Главная Клубы Христианское искусство Блог клуба - Христианское искусство
+18069 RSS-лента RSS-лента

Блог клуба - Христианское искусство

Администратор блога: Демид
СВЕТЛОЕ ХРИСТОВО ВОСКРЕСЕНИЕ.
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
МОЛЕНИЕ О ЧАШЕ.
ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ "ПЕРИВЛЕПТА".


Чтимая икона Богоматери находилась в константинопольском монастыре Перивлептос («Прекрасных видов»), расположенного на пути к Золотым воротам неподалеку от Студийского монастыря. Монастырь был основан императором Романом Аргиром (1034 год), возобновлен в 1261 – 1282 годах. Обитель владела многими известными христианскими реликвиями, в XIV веке ее посещали русские паломники, один из них дьяк Александр, побывавший между 1391 и 1397 годами (вероятно, около 1395 года). Он единственный из всех паломников сообщает, что в монастыре Перивлептос (помимо мощей многих святых) "есть икона святей Богородици, что поколол жидовин в шахматной игре, и изошла кров, и ныне знати кров". Раненная иудеем икона находилась также в Софийском соборе Константинополя, она была чтимой святыней столицы. Возможно, икона из монастыря Перивлептос имела какое-то отношение к святыне из Софийского собора, но более обоснованным считается мнение, что это были две разные иконы.

Святыня константинопольского монастыря Перивлептос утрачена. Но благодаря иконе Богоматери Перивлепты, происходящей из охридского монастыря с тем же названием – Перивлептос (церковь освящена в 1295 году) – можно составить представление об иконографии святыни. Охридскую икону Богоматери с надписью "Перивлепта" Н. П. Кондаков считал "получившей свое имя от известного в летописях византийской столицы монастыря". В конце XIII – XIV веке, в константинопольском монастыре Перивлептос, вероятно, имелись списки с местночтимого образа, на которых кровоточащая рана уже не изображалась. Охридская икона Богоматери Перивлепты начала XIV века могла быть прямым списком либо самого чтимого образа (но без изображения кровоточащей раны), либо копией одного из тех списков, на которых рана не показана.

Важное место среди Богородичных икон, восходящих к святыне константинопольского монастыря Перивлептос, занимает небольшая икона XIV века из собрания музея-заповедника "Московский Кремль". Другой чтимый список – византийская икона последней четверти XIV века из Сергиево-Посадского музея-заповедника. К этой иконографии относится также Богоматерь Одигитрия (около 1397 года, собрание Третьяковской галереи) – моленный образ преподобного Кирилла Белозерского, по преданию принесенная из московского Симонова монастыря, в отличие от описанных икон она является работой русского (московского) художника конца XIV века и повторяет не саму царьградскую святыню или ее список из константинопольского монастыря Перивлептос.

Авторы:

Жанна Григорьевна Белик,

кандидат искусствоведения, старший научный сотрудник музея имени Андрея Рублева, хранитель фонда темперной живописи.

Ольга Евгеньевна Савченко,

научный сотрудник музея имени Андрея Рублева.
ПОХВАЛА ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ. СУББОТА АКАФИСТА.
ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ "НЕУВЯДАЕМЫЙ ЦВЕТ".

Тропарь, глас 5:

Ра́дуйся, Богоневе́сто, же́зле та́йный, Цвет Неувяда́емый процве́тший, ра́дуйся, Влады́чице, Е́юже ра́дости наполня́емся и жизнь насле́дствуем.

Ин тропарь, глас 5:

Преблагослове́нная Богоро́дице Де́во, покланя́емся Твое́му Пречи́стому о́бразу, Тебе́ пое́м хвале́бную песнь, Тебе́ прино́сим ну́жды, го́ре и сле́зы, Ты же, о кро́ткая Засту́пница на́ша, Тебе́ так близки́ земны́я печа́ли. Приими́ на́ша воздыха́ния. Помози́ нам и от бед спаси́. Неуста́нно бо и со умиле́нием да зове́м Ти: ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те неувяда́емый.

Кондак, глас 6:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти; ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.
СОБОР АРХАНГЕЛА ГАВРИИЛА.
ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ "ТУЧНАЯ ГОРА".


Божией Матери пред иконой «Тучная Гора»
Тропарь, глас 4:

К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи, Тя бо и Еди́ну наде́жду и́мамы.

Кондак, глас 6:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти: ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Величание:

Велича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, Богоизбра́нная Отрокови́це, и чтим о́браз Твой святы́й, и́мже то́чиши исцеле́ния всем с ве́рою притека́ющим.

Молитва:

О, всемилостивая Владычице наша Пресвятая Богородице Марие! Призри на ны погибающия рабы Твоя, бехом бо мы мерзкия, бехом бо мы блудныя, бехом бо мы злоречивыя, а паче всего гордыя, ныне же видехом всю мерзость нашу пред очесами Господа и уже несмь достойны предстати пред лицем Его, и токмо Тя Владычице, яко Многомилостивую себе Заступницу призываем. О Мати Божия, во гресех сущих не остави нас. Надеждо наша несумненная, обнови нас в покаянии, возстави ко исполнению заповедей Божиих, учини нас в Церкве Святей и сотвори достойными Святаго Причастия Животворящим и Божественным и Страшным Тайнам; Ты бо присно молиши за ны Сына Своего и Бога, вемы яко много бо может моление матернее. И да испроси у Христа Бога здравия нам телесного, и яко Милостивая, облагодати души наша, посли мир и благое поспешение всем ближним нашим, призри на град наш хранимый покровом Твоим, емуже яви скорое заступление от чудотворныя и благолепныя святыя Твоея иконы, юже ныне благодарне лобызаем, и сохрани его и вся инии гради и веси и весь род православный от всяких напрасных бедствий; и отрази ересей нашествие от язык иноплеменных на нас находящия, расколы разори, распри и иныя разделения в Церкви Божией, яко елеем Твоим целебным, любовию нелицемерной умастив, надежно управи, да мирное и благочестивое житие будет в удел нам, и да сподобимся добрыя глаголы от Сына Твоего и Судии нашего слышати под Судом Его правым, Ему же слава и честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Всеблагодатным Его Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.
СВЯТОЙ ПРЕПОДОБНЫЙ АЛЕКСИЙ, ЧЕЛОВЕК БОЖИЙ.


Тропарь, глас 4:

Возвы́сився на доброде́тель и ум очи́стив, к жела́нному и кра́йнему дости́гл еси́, безстра́стием же украси́в житие́ твое́ и поще́ние изря́дное восприи́м со́вестию чи́стою, в моли́твах, я́ко безпло́тен, пребыва́я, возсия́л еси́, я́ко со́лнце, в ми́ре, преблаже́нне Алекси́е.

Ин тропарь, глас 4:

Я́ко чистоты́ свети́льник пресве́тел показа́ся, ди́вный Алекси́е, и́бо тле́нный черто́г на нетле́нное Бо́жие Ца́рствие премени́в, я́ко целому́дрия де́латель преизря́ден. Сего́ ра́ди предстои́ши Го́сподеви, всех Царю́. Его́же моли́, дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 2:

Дом роди́телей твои́х я́ко чужд име́в, водвори́лся еси́ в нем нищеобра́зно и, по преставле́нии вене́ц прие́м сла́вы, ди́вен на земли́ яви́лся еси́, Алекси́е, челове́че Бо́жий, А́нгелом и челове́ком ра́дование.

Молитва:

О Христо́в уго́дниче, святы́й челове́че Бо́жий Алекси́е! При́зри ми́лостивно на нас, раб Бо́жиих (имена), и простри́ моли́твенно ко Го́споду Бо́гу честни́и ру́це твои́, и испроси́ нам от Него́ оставле́ние согреше́ний на́ших во́льных и нево́льных, ми́рную и христиа́нскую жития́ кончи́ну и до́брый отве́т на Стра́шнем суде́ Христо́ве. Ей, уго́дниче Бо́жий, не посрами́ упова́ния на́шего, е́же на тя, по Бо́зе и Богоро́дице, возлага́ем; но бу́ди нам помо́щник и покрови́тель во спасе́ние; да твои́ми моли́твами получи́вше благода́ть и ми́лость от Го́спода, просла́вим человеколю́бие Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха и твое́ свято́е заступле́ние, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
ФЕОДОРОВСКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ.


Молитва:

О Премилосе́рдая Госпоже́, Цари́це Богоро́дице, приими́ смире́нное моле́ние на́ше, и не отри́ни нас, заступле́ние и прибе́жище на́ше, и не возгнуша́йся нас, недо́стойных, но я́ко Милосе́рдая, не преста́ни моля́щи, Его́же родила́ еси́, да да́рует нам проще́ние мно́гих согреше́ний на́ших, да спасе́т нас и́миже весть судьба́ми. Поми́луй нас, Влады́чице, поми́луй нас, несть бо нам спасе́ния от дел. Те́мже ве́рно вопие́м Ти: поми́луй рабы́ Твоя́, и непло́дное се́рдце на́ше покажи́ плодоно́сно благи́х дел. При́зри на нас недосто́йных, Ты бо упова́ние и покро́в наш, жизнь и свет се́рдцу на́шему. Я́ко Невече́рний Свет от чре́ва Твоего́ воздви́гшая, озари́ ду́шу на́шу, Чи́стая, и отжени́ вся́ку мглу се́рдца на́шего. Да́руй нам умиле́ние, покая́ние и сокруше́ние серде́чное. Сподо́би нас по вся дни живота́ на́шего твори́ти во́лю Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего и во всем благоугожда́ти Ему́ Еди́ному. О Богома́ти, не преста́ни моля́щи Ро́ждшагося от Тебе́ за вся притека́ющия с ве́рою к сему́ чудотво́рному о́бразу Твоему́ и подава́й им ско́рую по́мощь и утеше́ние в ско́рбех, и напа́стех, и злострада́ниих, изба́ви их от клеветы́ и зло́бы челове́ческия, от враг ви́димых и неви́димых, и вся́кия ну́жды и печа́ли. Спаси́ оте́чество на́ше, град сей и вся гра́ды и страны́ от вся́ких бед и нужд, и сотвори́ ми́лостива нам бы́ти Бо́га на́шего, отврати́ вся́кий гнев Его́ на ны дви́жимый и изба́ви ны от належа́щаго и пра́веднаго Его́ преще́ния. О Боголюби́вая Влады́чице, А́нгелов украше́ние, му́чеников сла́во и всех святы́х ра́досте, с ни́ми моли́ Го́спода, да сподо́бит нас в покая́нии сконча́ти живота́ на́шего тече́ние. В сме́рти же час, Пресвята́я Де́во, изба́ви нас от вла́сти бесо́вския и осужде́ния, и отве́та, и стра́шнаго испыта́ния, и мыта́рств го́рьких, и огня́ ве́чнаго, да, сподо́бльшеся сла́внаго Ца́рствия Бо́жия, велича́ем Тя и сла́вим вопло́щшагося от Тебе́ Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же сла́ва со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
СВЯТИТЕЛЬ ГРИГОРИЙ ДВОЕСЛОВ.


Тропарь, глас 4:

И́же от Бо́га свы́ше Боже́ственную благода́ть восприе́мь, сла́вне Григо́рие, и Того́ си́лою укрепля́емь, ева́нгельски ше́ствовати изво́лил еси́. Отону́дуже у Христа́ возме́здие трудо́в прия́л еси́, всеблаже́нне, Его́же моли́, да спасе́т ду́ши на́ша.

Кондак, глас 3:

Подобонача́льник показа́лся еси́ Нача́льника па́стырем Христа́, и́ноков чреды́, о́тче Григо́рие, ко огра́де Небе́сней наставля́я, и отту́ду научи́л еси́ ста́до Христо́во за́поведем Его́, ны́не же с ни́ми ра́дуешися и лику́еши в Небе́сных кро́вех.
Страницы: << < 1 2 3 4 > >>

Новости клубов